Gunboards Forums banner

Net een MP-40 onderdelenset gekocht, wat moet ik ermee doen?

1 reading
6K views 21 replies 15 participants last post by  Advanced By Design  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik heb net een zeer mooie, volledig bijpassende MP-40-onderdelenset gekocht met een doorgesneden ontvanger. Ik probeer te beslissen wat ik ermee moet doen. Ik wil er ofwel een dummy-geweer van maken, of iemand een semi-automatische build laten doen. Kent iemand een gelicentieerde persoon die semi-automatische builds doet? Ik weet dat ik ofwel de kolf moet vastzetten of hem als SBR moet registreren. Ik denk dat als iemand met een licentie het maakt, het goed gedaan zal worden en ik het op een dag kan verkopen (aangezien ik het niet zelf heb gemaakt). Anders probeer ik gewoon een goede dummy-ontvanger te vinden. Bedankt bij voorbaat voor uw meningen en input.

#2 ·
Is de ontvanger op zo'n manier doorgesneden dat hij weer aan elkaar gelast kon worden?

ZO JA, dan heb je de ingrediënten voor een post-sample machinegeweer, maar alleen een SOT/07 zou de restauratie kunnen uitvoeren, het kan in die situatie waardevoller zijn als een kit in plaats van een Semi.

Om historische redenen zou die kit weer tot leven kunnen komen, van SOT naar SOT, in een semi, hij is voor altijd dood, en eerlijk gezegd, alle MG's die in semi's zijn veranderd, zijn meestal behoorlijk saai.

#3 · (Edited)
IS, is de ontvanger op zo'n manier gesneden dat hij weer aan elkaar gelast kon worden?

ALS DAT ZO IS, dan heb je de ingrediënten voor een machinegeweer van een voorbeeld, maar alleen een SOT/07 zou de restauratie kunnen uitvoeren, het kan in die situatie waardevoller zijn als een kit dan een Semi.

Om historische redenen zou die kit weer kunnen leven, van SOT naar SOT, in een semi, het is voor altijd dood, en eerlijk gezegd, alle MG's die in semi's zijn veranderd, zijn meestal vrij saai.
Omdat ik toch geen gerestaureerd wapen zoals dat zou kunnen bezitten, omdat ik geen SOT/07 of lid van de wetshandhaving ben, ben ik alleen geĂŻnteresseerd in een dummy-wapen of een semi-auto.

#4 ·
Mijn advies is om de kit als een kit te gebruiken. Behandel het als een referentiestuk waar je het kunt bestuderen. Je zult er spijt van krijgen om er iets mee te doen dat de waarde ervan vermindert, zowel in historische als in monetaire zin.

Ik ben niet bekend met ATF mp40 goedgekeurde dummy gun ontwerpen. Een dummy gun zou waarschijnlijk de voorkeur hebben boven een semi-build. Semi-automatische builds met gesloten grendel die waardevolle originele open grendel smg-onderdelen gebruiken, vereisen zware aanpassingen van de interne onderdelen.

Je kunt het kit beter als referentiestuk houden en een GSG 9mm pistool kopen om mee te schieten.

#5 ·
Ik zou een mooie, goede kit niet verspillen door hem in een semi te knippen. Hij moet zo gelaten worden of verkocht worden aan iemand die hem legaal in een post sample kan veranderen. D-K maakt een uitstekende semi-automatische mp38 en zal uiteindelijk een mp40 maken. Ik zou er een van die kopen voordat ik deze kit in een semi verspil.

#7 ·
Alle sentimentele factoren weglatend…

Welke heeft een hogere verkoopprijs, semi of postie? Een semi heeft duidelijk een grotere markt.

Probeer tegenwoordig maar eens een postie uit het tijdperk van de Tweede Wereldoorlog te verkopen?
Het gaat niet altijd om het meeste geld krijgen, dat is mijn punt, semi's zijn stom, ik heb mijn Chuzi SBR'd omdat het er gewoon STOM uitziet met een 16" loop, hetzelfde als PPSH of een andere met een lange loop die uit de loopbescherming steekt.

Goede kits, vooral die gelast kunnen worden, waarbij de originele ontvanger wordt gered, zijn meer waard voor de geschiedenis dan een gehakte bastaard.

#11 ·
Ik zou het op een dummy-ontvanger plaatsen en aan de muur hangen, waarbij ik de afgesneden ontvanger en alle andere ongebruikte onderdelen bewaar, want wie weet wat de toekomst brengt als het gaat om wapenwetten. Ik heb dezelfde situatie meegemaakt met een Sten Mk. III-kit uit de jaren 90. Ik heb het afgehandeld door de kit in de doos te laten en hem vervolgens kwijt te raken. Ik weet op dit moment niet waar hij is, en dat is geen "bootongeluk"-uitvlucht. Misschien wordt hij gevonden, samen met een broodrooster die in 1975 verdween, wanneer ze mijn nalatenschap verkopen. ;)

#12 ·
Natuurlijk, stuur een demobrief om een MP40 te verwerven en laat me weten of ze het goedkeuren? Dat gaat niet gebeuren. We zitten waarschijnlijk in fase 3 van het "uitdunnen" van de "veel plezier postie" wereld. In wezen moet elk postmonster dat wordt gemaakt, worden gebruikt voor overheidsdoeleinden... dus uiteindelijk eigendom van de overheid, in ieder geval de ontvanger. Merk op dat ze zich het recht voorbehouden om hun spullen in sommige gevallen 24/7 te controleren zonder kennisgeving? Dat gebeurt niet met overdraagbare wapens die "privé" eigendom zijn.

Ze hebben een les geleerd van gelicentieerde Europese verzamelaars. Ze zijn grotendeels gestopt met het uitgeven van licenties en naarmate de mensen sterven, worden de wapens goedkoper en goedkoper... totdat ze verdwenen zijn. Ze zijn geduldig. Ik weet niet zeker wat fase 4 zal zijn, maar de overgrote meerderheid van de 02/07's heeft vandaag geen vaardigheden of apparatuur en zal waarschijnlijk worden getoetst op basis van behoeften, net als de bestemmingsplannen die ze 10-15 jaar geleden hebben uitgevonden en die 01/03-dealers hebben weggevaagd. Als je denkt dat ze niet op de hoogte zijn van de "geen brief postie business" en geen plan hebben om het in te dammen, behoor je tot de categorie "niet zo slim". Het is al jaren een grap in de branche.

#21 ·
Natuurlijk, stuur een demobrief om een MP40 te verwerven en laat me weten of ze het goedkeuren? Dat gaat niet gebeuren. We zitten waarschijnlijk in fase 3 van het "uitdunnen" van de "veel plezier postie"-wereld. In wezen moet elk postmonster dat wordt gemaakt, worden gebruikt voor overheidsdoeleinden... dus uiteindelijk eigendom van de overheid, in ieder geval de ontvanger. Merk op dat ze zich het recht voorbehouden om hun spullen in sommige gevallen 24/7 te controleren zonder kennisgeving? Dat gebeurt niet met overdraagbare wapens die "privé" eigendom zijn.

Ze hebben een les geleerd van gelicentieerde Europese verzamelaars. Ze zijn grotendeels gestopt met het uitgeven van licenties en naarmate de mensen sterven, worden de wapens goedkoper en goedkoper... totdat ze verdwenen zijn. Ze zijn geduldig. Ik weet niet zeker wat fase 4 zal zijn, maar de overgrote meerderheid van de 02/07's heeft vandaag geen vaardigheden of apparatuur en zal waarschijnlijk worden getoetst op basis van behoeften, net als de bestemmingsplannen die ze 10-15 jaar geleden hebben uitgevonden en die 01/03-dealers hebben weggevaagd. Als je denkt dat ze niet op de hoogte zijn van de "no letter postie business" en geen plan hebben om het in te dammen, behoor je tot de categorie "niet zo slim". Het is al jaren een grap in de branche.
Dat zijn een hoop aannames. Hoor die dingen al jaren. Omdat het vermogen van de ATF om dingen te verzinnen een paar dagen geleden een flinke klap kreeg, zou ik er niet zo zeker van zijn dat de ATF eenzijdig de stekker trekt uit no letter transfers. Ze gaan nog steeds zoals gewoonlijk door. Vorige week een mooie STEN opgehaald voor duizend dollar.

Ik geef toe dat veel 07/02's er niet serieus mee bezig zijn, maar ik zou het geen meerderheid noemen en absoluut geen grote meerderheid.

Hier is een mooie MP40 die ik net uit afval heb gebouwd

Image

#14 ·
Ik heb ongeveer 2,5 jaar in mijn semi MP40-bouw gestoken. Ik ben er super blij mee en heb genoten van het proces. Ik heb het zelf gebouwd en het ziet er identiek uit aan een origineel wapen, met bijna alle originele onderdelen. Het is niet gemakkelijk geweest.
Kun je foto's plaatsen van hoe je je MP40 stevig betast??? Alsjeblieft en bedankt!!! Wees niet verlegen!!! Je weet dat je het wilt!!! Haha

#16 ·
Hoe heeft u de interne onderdelen van de MP40 omgebouwd van een grendelvuurwapen naar een hamergestuurd wapen? De ATF vereist dat grendelvuurwapens niet langer gemaakt mogen worden en illegaal zijn om te maken. Het wapen moet een hamergestuurd mechanisme hebben om de primer te ontsteken.

#18 ·
Hoe heeft u de interne onderdelen van de MP40 omgebouwd van een grendelvuurwapen naar een hamergestuurd wapen? De ATF vereist dat grendelvuurwapens niet langer gemaakt mogen worden en illegaal zijn om te maken. Het wapen moet een hamergestuurd mechanisme hebben om de primer te ontsteken.
Veel open grendel MG's worden omgebouwd naar slagpin gestuurd. Dat is waarschijnlijk geschikt voor een MP-40.

OP, hier is een startpakket, maar het zal nog steeds veel werk vergen. MP-40 Semi-automatische bouwpakket
Of je kunt een blanco afvuur volledige auto doen. MP-40 Alleen blanco afvuren bouwpakket

Kijk ook op het forum van de bouwer hier. https://www.gunboards.com/threads/mp-40-semi-auto-building.375012/

Er zijn semi-automatische MP-40's te koop. Ik weet niet hoe goed ze zijn, maar ze zouden goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen zijn dan een op maat gemaakt stuk.

Het is jouw onderdelenkit en jouw geld, doe ermee wat je wilt.

#20 ·
Ik zou de onderdelen monteren op een zwart geanodiseerde aluminium ontvanger voor weergave, zonder onderdelen te wijzigen, en de overgebleven originele onderdelen veilig opbergen. Behandel de kit als een investering. De waarde zal toenemen. Geniet ervan als een dummy-geweer. Als je genoeg geld kunt sparen, verkoop dan de kit en voeg deze toe aan je spaargeld om een werkende MP-40 of een ander waardevol investeringswapen te krijgen. Je investering zal groeien en bovendien kun je met het nieuwe vuurwapen schieten. Meer plezier voor jou.