Gunboards Forums banner

Destroyer Karabijn

11K views 28 replies 11 participants last post by  MGMike  
#1 ·
Heb een Destroyer Carbine gekocht, maar helaas ontbreekt de bout. Als iemand van een te koop aangeboden bout hoort, help dan alsjeblieft bij mijn zoektocht om het geweer compleet te maken. Als ik de Carbine ontvang, zal ik een doel plaatsen om te zien hoe hij print (zal de bout van een van mijn andere Carbines gebruiken). Mijn hoop rust op Adondebaes en zijn volgende reis naar Spanje, waar de overheid waarschijnlijk routinematig de Destroyer vernietigt. (Heb ik een grap gemaakt?)

#2 ·
Ik heb hier in de VS een vriend die al 10 jaar op zoek is naar een bout voor een vernietiger. lol Ja, Adondebaes is zo ongeveer de enige hoop, maar ik denk dat het net zo'n gedoe is om een bout uit Spanje te krijgen als het hele pistool.

#3 ·
Joe Je brengt altijd zoveel zon in mijn leven :crossfingers: Als het ergste komt en ik er geen vind, kan ik bouten uitwisselen met mijn andere twee Destroyers. Ik kon dit gewoon niet laten liggen. Sarco vond een paar geweren maar niet de bouten, kocht een geweer voor $125....indien nodig zal ik het uit elkaar halen (au!) voor mensen die misschien een onderdeel of twee nodig hebben. Mijn hoop is om het functioneel te maken....Ik had ongeveer een jaar geleden het grootste deel van een bout, maar kan me niet herinneren of ik hem heb weggegeven of dat hij ergens hier in mijn schatten ligt...tot nu toe is hij goed verstopt.

#4 ·
Joe Je brengt altijd zoveel zon in mijn leven :crossfingers: Als het ergste komt en ik er geen een kan vinden, kan ik bouten verwisselen met mijn andere twee Destroyers. Ik kon dit gewoon niet laten liggen. Sarco vond een paar geweren maar niet de bouten, kocht een geweer voor $125....indien nodig zal ik het uit elkaar halen (au!) voor mensen die misschien een onderdeel of twee nodig hebben. Mijn hoop is om het functioneel te maken....Ik had een jaar of zo geleden het grootste deel van een bout maar kan me niet herinneren of ik hem heb weggegeven of dat hij ergens hier in mijn schatten is...tot nu toe is hij goed verstopt.
Nou, de bouten in die dingen zijn meestal ook kieskeurig over het wisselen van geweer naar geweer, alsof ik me goed herinner dat ik geen bouten kan wisselen tussen mijn 9mm largo en 9mm P destroyers. Die wapens waren allemaal met de hand gemaakt, en soms slecht.

#5 ·
Mike, Joe heeft gelijk.
In Spanje worden bouten als fundamentele onderdelen beschouwd en als zodanig vernietigd met het vuurwapen waartoe ze behoren.
Het zou gemakkelijker zijn als het een magazijn, een vizier of zelfs een slagpin was.
Maar niet alles is verloren. Ik heb een paar vrienden die in staat zouden kunnen zijn er een te vinden.

#6 ·
Adondebaes, Bedankt, de twee 9 mm Largo Destroyers die ik heb, werken met de bout in beide, maar zijn soepeler met de juiste bout. Ik haal het geweer zaterdag op en schiet ermee in mijn testloop in de kelder als een van de bouten goed genoeg lijkt te passen. Zoals u weet, hebben de bouten normaal gesproken wat beweging, maar vergrendelen ze goed op een patroon. Ik had hier wat onderdelen van een extra bout liggen, maar kan ze niet vinden... heb ze waarschijnlijk weggegeven, wat ik vaak doe. Grappig, alle onderdelen die ik heb weggegeven en zelfs verzendkosten heb betaald om het te doen, toen ik onlangs een onderdeel nodig had, moest ik ervoor betalen.:confused:

#7 ·
Ik zag deze in hun advertentie in het wapennieuws en stond op het punt er een te kopen. Ik had een beetje moeite om FFL-info naar hen te krijgen en belde om de zaken recht te zetten. Ze hadden er maar ongeveer 50 van. Ze kregen de info, maar tegen die tijd had ik er spijt van, omdat ik betwijfelde of ik een bout kon vinden. Als adondebaes er een paar kan vinden, zou ik er een kopen als er nog over zijn.

#8 ·
Het belangrijkste probleem met betrekking tot de bouten is dat ze in Spanje worden beschouwd als "fundamentele onderdelen", daarom, wanneer het pistool wordt vernietigd (de vernietiging van wapens in Spanje is een andere kwestie waar we dagenlang over zouden kunnen praten), vernietigen ze ook alle "fundamentele onderdelen". Alle "niet-fundamentele" onderdelen, zoals kolf, slagpennen, veren, trekker mechanismen, vizieren ... hoeven niet wettelijk vernietigd te worden en kunnen van het pistool worden verwijderd voordat de vernietiging plaatsvindt. Soms doen ze het wel, soms niet. Helaas doen ze het meestal niet en wordt het pistool compleet in de smeltpot van een staalfabrikant of in de vergruizer gegooid.

Dus het vinden van een bout is vrij moeilijk, maar soms vind je misschien een meelevende politieagent die bereid is er een te smokkelen, maar het is nooit zeker. Uiteraard maakt dit het verkrijgen ervan in grote hoeveelheden totaal onmogelijk.

Om dezelfde reden, als iemand een Destroyer verkoopt, moet hij of zij deze compleet verkopen. Het is niet mogelijk om alleen het pistool zonder de bout te verkopen, tenzij je de politie kunt bewijzen dat je op de een of andere manier de bout bent kwijtgeraakt en daar een politierapport over hebt ingediend.

Dus, hoe zijn die 50 pistolen zonder de bout in de VS terechtgekomen?
Sommige militaire opslagplaatsen bewaren de geweren gescheiden van hun bouten. Vanwege de administratieve chaos die Spanje is, zijn de politie of het leger geen uitzondering, en in de loop der jaren zijn die bouten waarschijnlijk verplaatst, bedekt met een stoffig zeildoek, of God weet wat. Op een goede dag vond iemand de karabijnen zonder de bouten en besloot ze voor heel weinig geld aan een exporteur te verkopen, zonder zelfs maar de moeite te nemen om naar de bouten te zoeken. De rest van de geschiedenis is gemakkelijk voor te stellen.

Wat gaat er met die 50 bouten gebeuren?
Op een dag zullen ze ze vinden, en vanaf dat moment zouden ze alles kunnen doen, hoogstwaarschijnlijk zullen ze ze vernietigen, maar afhankelijk van wie ze vindt, zouden ze zelfs op de zwarte markt kunnen worden verkocht.

#9 ·
Adondebaes, Het is jammer van de vernietiging van vuurwapens, maar onze eigen idioten die de leiding hebben, vernietigen ze van kust tot kust. Ik kocht een FI Model D als nieuw in de doos van de eigendomsruimte in een Ohio PD (via Gun Broker). Ik had naar Ohio kunnen lopen en mijn aankoop persoonlijk kunnen ophalen voor de tijd, moeite en kosten om het te laten verzenden na het winnen van de veiling. Ik herinner me dat die kleine pistool ongeveer $100 kostte tegen de tijd dat de kleine priority postbus arriveerde en bijna een maand verzendtijd. Regeringen zijn zo bang dat hun naam in een misdaad genoemd zal worden, dat de meesten alles vernietigen, van een P 38 blikopener tot een Sherman tank. De Destroyer die ik van SARCO kreeg, wordt in het rek geplaatst met zijn twee broers en gebruikt voor onderdelen als er geen bout materialiseert, tenminste wat ik heb, is gered van de gieren.

#13 ·
Kameraad, De kans om een bout te vinden is klein en nihil...tenzij iemand een geweer uit elkaar haalt en alles apart verkoopt. Er stond ongeveer een jaar geleden zo'n advertentie op epay en ik kocht een loop redelijk, maar hij demonteerde de bout en verkocht elk onderdeel apart. Verlies van een mooi geweer zodat de man een paar dollar kon verdienen.

#18 ·
Ik wilde hier contact opnemen voor wat hulp met een probleem dat ik zie met de bout op mijn Destroyer. Ik heb hem schoongemaakt en alles gesmeerd wat ik kan en ik zie dat er met de bout in het geweer, als ik hem naar voren duw, een groef in de bout lijkt te worden gesneden door het kleine haakstuk in de ontvanger. Ik voeg foto's toe. De groen en zwart omcirkelde gebieden zijn waar de groef of snede zich bevindt. Het rood omcirkelde deel is wat volgens mij het snijden of groeven veroorzaakt, mijn excuses als ik de juiste naam voor het onderdeel niet heb, ik weet ook niet of dit alleen maar aangepast of gewijzigd moet worden of ? Alle hulp zou worden gewaardeerd.

#29 · (Edited)
Raubvogel, Wat heb je precies nodig aan foto's? Ik heb drie Destroyers en de bouten in alle drie verschillen enigszins in uiterlijk.
Dat komt misschien omdat drie (misschien vier) verschillende Spaanse fabrikanten ze hebben gemaakt, zonder vereiste van uitwisselbaarheid, noch noodzakelijkerwijs volgens dezelfde tekeningen.

Als we helemaal eerlijk willen zijn, zijn de Destroyer-karabijnen een leuk concept, een handig klein 9 mm grendelgeweer. Maar het ontwerp stinkt en de afwerking is nog slechter, niet in de verste verte vergelijkbaar met Astra of Star. Alleen al die Destroyers zijn genoeg om Spaanse wapens uit het interbellum een slechte naam te geven.

Nu heb ik wel een Destroyer waarvan de voormalige eigenaar, een overleden vriend en getalenteerde houtbewerker, hem heeft voorzien van een slanke Mannlicher-schietsportgeweer, met een kolfplaat en pistoolgreep in Neidner-stijl, en een blind-box magazijn met vier patronen. Mooi hout, alles erop en eraan. Maar afgezien van een mooie herblauw, liet hij de actie mechanisch zoals hij was, met zijn onhandige bout en Daisy-kwaliteit trekker. En de boring ziet eruit alsof hij met een stuk rattenstaartvijl met een knop is getrokken. Het heeft me doen afvragen: Waarom heeft hij zijn tijd verspild?

Een project als dit verdient het echt om te worden gebouwd op een gebruikte Sako .222, Zastava Mini-Mark X of CZ Fox-actie, en een mooie loop leeg, met een magazijnbak uit een Tsjechische vz25 SMG kamer voor 7,62 mm, die lang genoeg is voor 9 mm Largo of .38 Super.

Als ik erover nadenk, zou ik dat zomaar eens kunnen proberen.

M