Gunboards Forums banner
41 - 60 of 112 Posts
Discussion starter · #41 ·
Slechts een paar foto's met mijn 110 camera. Sommige langs de Golf, andere van het opschuiven. Ik diende op een M88. We hadden wel een paar Abrams die uitvielen. Maar deze waren meestal het gevolg van vuile luchtfilters. Dat probleem is lang geleden verholpen. Je kunt zien dat de Iraakse uitrusting het niet goed heeft gedaan.
Een T-55 op de foto ziet er intact en onbeschadigd uit. Je had hem voor mezelf kunnen nemen.

Discussion starter · #42 ·
Dit onderwerp

Ik las je oorspronkelijke verklaring en toen las ik de artikelen en toen las ik de oorspronkelijke verklaring die je deed opnieuw. Op zijn minst overdrijf je de rol van Rusland, en op zijn best is het een volledige waanvoorstelling. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat het doel van deze thread in de eerste plaats is. De bewering dat de Amerikaanse revolutie niet zou zijn geslaagd zonder Rusland, brengt ons alleen maar verder van de realiteit in een fantasiewereld.

Volgens jouw logica zou de Amerikaanse revolutie ook niet zijn geslaagd zonder Duitsland, aangezien je artikel beweerde dat Groot-Brittannië probeerde troepen van Duitsland te kopen en dat werd geweigerd.

Beide kunnen echter niet definitief als cruciaal worden aangewezen en zijn op zijn best bijdragende factoren van verschillende invloeden.

Je vergelijkt de rol van de VS in Oekraïne met de rol van Rusland in de Amerikaanse revolutie. Niets is minder waar. Of ik het er nu mee eens ben of niet, de Verenigde Staten hebben een onvoorstelbare hoeveelheid middelen naar Oekraïne gestuurd. In de Amerikaanse revolutie weigerde Rusland volgens jouw bronnen simpelweg troepen te sturen. Er is geen garantie dat het sturen van troepen door Rusland in de eerste plaats een grote impact zou hebben gehad. De geschiedenis staat vol met verhalen over soldaten op vreemde plaatsen die niet met de felheid van de lokale bevolking vechten. (Zeker als Rus kun je dit begrijpen!)

Kortom, ik waardeer je passie voor tankoorlogvoering, en als niets anders kan deze thread dienen als getuige van de macht van propaganda en nationalisme in binnen- en buitenland.
Rusland hielp de Verenigde Staten om zich te verzetten tegen Groot-Brittannië, voornamelijk door de Verenigde Staten van de zee te bevrijden. De economie is de belangrijkste factor. Vergelijk de macht van Groot-Brittannië in die tijd (het werd het "rijk waar de zon nooit ondergaat" genoemd) en de capaciteiten van de Verenigde Staten in die periode. Ze zijn niet vergelijkbaar.

:ROFLMAO:

Ik ben er vrij zeker van dat er geen westerse mogendheden zijn die een Abrams zouden verruilen voor een T72, of een T80, T90 of een T14 Armata.

De Russen winnen ALTIJD de Turret Tossing Competition!!

GS38

Rusland hielp de Verenigde Staten om zich te verzetten tegen Groot-Brittannië, voornamelijk door de Verenigde Staten van de zee te bevrijden. Economie, handel, technologie zijn de belangrijkste dingen. Vergelijk de macht van Groot-Brittannië in die tijd (het werd het "rijk waar de zon nooit ondergaat" genoemd) en de capaciteiten van de Verenigde Staten in die periode. Ze zijn niet vergelijkbaar.
Natuurlijk was Groot-Brittannië in het laatste kwart van de 18e eeuw enorm machtig in vergelijking met al zijn koloniën. Maar ik heb geen bewijs gezien dat de Russen een significante "deblokkering" hebben verstrekt om de rebellen in staat te stellen over zee te handelen. De Nederlanders deden dat wel, en de Fransen ook. De Fransen leverden ook wapens en troepen, wat hielp bij het balanceren van de Britse huur van Hessians uit plaatsen als Hanau en Aschaffenburg.

Rusland hielp de Verenigde Staten om zich te verzetten tegen Groot-Brittannië, voornamelijk door de Verenigde Staten van de zee te bevrijden. Economie, handel, technologie zijn de belangrijkste dingen. Vergelijk de macht van Groot-Brittannië in die tijd (het werd het "rijk waar de zon nooit ondergaat" genoemd) en de capaciteiten van de Verenigde Staten in die periode. Ze zijn niet vergelijkbaar.
Dat is wel een heel erg revisionistische geschiedenis. Wordt dit op school in Rusland geleerd?

Vraag me af of hij betaald wordt om propaganda te spuien... Rusland is slechts een schim van zijn vroegere zelf. Het is alleen geregeerd door monarchen of dictators, ook al doen ze alsof ze verkiezingen hebben.
20% van de Russische burgers heeft nog steeds een buitenhuisje en geen binnenhuisinstallatie.
Hun bevolking is sinds de Tweede Wereldoorlog niet gegroeid... ze is hetzelfde gebleven... terwijl de onze meer dan verdubbeld is. Als ze geen olie en aardgas hadden (zoals de Arabieren), zouden ze armer zijn dan kerkmuizen.

Rusland hielp maar op één manier...door 'neutraal' te blijven...Koning George vroeg Catharina om troepen naar Canada te sturen, zodat hij er meer naar de revolutie beneden kon sturen. Ze zei nee. Rusland had geen enkele zeeblokkade of iets anders. Ze waren gewoon neutraal.

Benieuwd of hij betaald wordt om propaganda te spuien... Rusland is slechts een schaduw van zijn vroegere zelf. Het is alleen geregeerd door monarchen of dictators, ook al doen ze alsof ze verkiezingen hebben. M.a.w., net als veel landen in het Midden-Oosten hebben ze geen idee van 'vrijheid'. Geen geschiedenis ervan.
20% van de Russische burgers heeft nog steeds een buitenhuisje en geen binnenhuisinstallatie.
Hun bevolking is sinds de Tweede Wereldoorlog niet gegroeid... ze is hetzelfde... terwijl de onze meer dan verdubbeld is. Als ze geen olie en aardgas hadden (zoals de Arabieren), zouden ze armer zijn dan kerkmuizen.
Hé, Reiver, wat heb je tegen buitenhuisjes?:mad: Ik heb er meer dan 10 jaar mee geleefd, en het was hier in de goede oude VS... Blokhut, houtkachel voor de warmte en direct naast het National Forest in de bergen. Ik ben het echter wel eens met de rest van je bericht...

Hé, Reiver, wat heb je tegen buitenhuisjes?:mad: Ik heb meer dan 10 jaar met niets anders geleefd, en het was hier in de goede oude VS... Blokhut, houtkachel voor verwarming en direct naast het National Forest in de bergen. Ik ben het echter wel eens met de rest van je bericht....
Nou, dat was jouw keuze, niet iets waar je mee moest leven..... klein verschil. Ze kunnen geen loodgieter bellen.....

Welnu, dat was jouw keuze, niet iets waar je mee moest leven..... klein verschil. Ze kunnen geen loodgieter bellen.....
Oh, ze kunnen er wel een bellen. Moeten misschien de boerderij (of het dorp) verlaten en naar de dichtstbijzijnde stad gaan. En dan zouden ze waarschijnlijk de loodgieter "Nyet" (hier Latijnse letters gebruikt) horen zeggen als ze gevraagd worden om naar het probleem te kijken....

Dat is het leuke van buitentoiletten, geen problemen met de sanitaire voorzieningen. De mijne had zelfs een elektrische kachel en licht. Draai de schakelaar om als je erin gaat en alles is in orde. Het was ongeveer 20 meter van de hut verwijderd... Ik moet echter zeggen dat de toenmalige vriendin, nu vrouw, niet zo positief was over het buitentoilet als ik...

Image

Discussion starter · #55 ·
Maar... maar... maar... de USSR won de Tweede Wereldoorlog helemaal alleen, verdomme. Zou het zelfs eerder hebben gedaan als de Amerikanen de glorieuze Sovjet-leger niet in de weg hadden gestaan. Zich helemaal terugtrekken naar Moskou was vanaf het allereerste begin gepland, alles volgens plan.
Zeg je dat een toilet zoals een "сортир" op straat een onderscheidend kenmerk is, niet alleen van de USSR, maar ook van de VS? Het spijt me voor je, Watson. Waar ze voor wegrenden, daar zijn ze gekomen. Zoals het bekende gezegde luidt:

"Штирлица Мюллер зверски пытал...
нюхать портянки свои заставлял...
к счастью неведомо было уродине...
Штирлицу нравились запахи Родины..."

Zeg je dat een toilet zoals een "сортир" op straat een onderscheidend kenmerk is, niet alleen van de USSR, maar ook van de VS? Het spijt me voor je, Watson. Waar ze voor wegrenden, daar kwamen ze. Zoals het bekende gezegde luidt:

"Штирлица Мюллер зверски пытал...
нюхать портянки свои заставлял...
к счастью неведомо было уродине...
Штирлицу нравились запахи Родины..."
Ik zou het hier geen "onderscheidend kenmerk" willen noemen, maar buitentoiletten worden hier en daar nog steeds gebruikt. Ik woonde gewoon op een plek zonder binnenhuisinstallatie, dat is alles. Uit eigen keuze, moet ik zeggen. Stel je een 100 jaar oude blokhut voor die is omgebouwd tot woonruimte. Houtkachel, warm water van een kleine RV-verwarmer alleen voor de douche, 4-pits gasfornuis en een Finse bloksauna die ik zelf op loopafstand heb gebouwd. 300 meter schietbaan direct voor mijn deur, jagen, wandelen, wat een leven was dat. Toen was het tijd om volwassen te worden en saaie volwassen dingen te gaan doen, maar... Zelfs nu heb ik nog een houtkachel en een klein buitentoilet op ons terrein. Beide kwamen erg, erg van pas tijdens black-outs, vooral de houtkachel toen we afgelopen winter 9 dagen zonder stroom zaten, met temperaturen ruim onder het vriespunt. Ik ben trouwens opgegroeid in een grote stad van ruim 5 miljoen inwoners, mis het stadsleven geen moment.

Discussion starter · #57 ·
De acties van Rusland droegen niet alleen bij aan de eerste overwinningen van de Amerikaanse separatisten, maar ook aan hun strategisch succes. Nadat ze op het land hadden gefaald, vestigden de Britten een zeeblokkade van de Amerikaanse kust en lanceerden ze een oorlog tegen de Europese handel met Noord-Amerika. In reactie daarop vaardigde Rusland in 1780 een Verklaring van Gewapende Neutraliteit uit, waarin het officieel zijn actieve afwijzing van de afsluiting van de Atlantische Oceaan verklaarde, waardoor alle kaarten voor de Britten in verwarring raakten. De meeste Europese staten sloten zich al snel aan bij de Verklaring, wat bijdroeg aan het behoud en de ontwikkeling van de maritieme handel in de Atlantische Oceaan. Er ontstond een "Liga van Neutrale Machten", die in wezen een directe bondgenoot werd van de zelfverklaarde Verenigde Staten. De feiten zijn dat dit beleid een belangrijke nuance had: "gewapende neutraliteit" belette de Amerikaanse marine niet om te jagen op Britse oorlogsschepen en koopvaardijschepen. Maar er waren ook staten die een open militair conflict aangingen om Groot-Brittannië te verzwakken en de Verenigde Staten te helpen. De belangrijkste was Frankrijk, dat een oorlog begon met Groot-Brittannië (1778-1783).
Kijk nu naar de huidige situatie met Oekraïne. Doet het je ergens aan denken?

Discussion starter · #59 ·
De eerste foto toont een beschadigde T-55. Te oordelen naar de positie van het kanon, probeerde hij te mikken op een Amerikaanse helikopter die hem aanviel. Eerder zijn er al succesvolle gevallen geweest waarbij een T-62 erin slaagde een Hugh Cobra-aanvalhelikopter neer te schieten met een schot uit zijn 115 mm kanon (in een andere oorlog). Deze keer geen geluk.

De tweede foto toont een gekantelde T-55. Wat moet er gebeurd zijn om de tank om te kantelen? Over het algemeen is de T-55 een duurzame, betrouwbare en pretentieloze tank die is gemaakt volgens het klassieke westerse model zonder grove fouten. Nu worden de oude T-55's gerepareerd, opgewaardeerd en weer in gebruik genomen. Ze hebben enkele voordelen ten opzichte van moderne tanks. Deze T-55's worden aan NIET-tankers gegeven als de belangrijkste versterking en voertuig tegelijkertijd.

De derde en vierde foto's lijken het landingsdek te tonen van een Amerikaans amfibisch aanvalsschip, waarop zich, samen met de Abrams, goed bewaarde T-72, T-72M en een soort lokale modificatie van de T-62 bevinden. Alle foto's zijn zeer waardevol voor het verhaal.

Welnu, dat was jouw keuze, niet iets waar je mee moest leven..... klein verschil. Ze kunnen geen loodgieter bellen.....
Oh, ze kunnen er wel een bellen. Moeten misschien de boerderij (of het dorp) verlaten en naar de dichtstbijzijnde stad gaan. En dan zouden ze waarschijnlijk de loodgieter horen zeggen: "Nyet" (hier Latijnse letters gebruikt) als ze gevraagd worden om naar het probleem te komen kijken....
Om een achterhuis te repareren is er geen loodgieter nodig.
Misschien een timmerman om de zitting of de buitenstructuur te repareren.
Of een graafmachine om een nieuw gat te graven. ;)

41 - 60 of 112 Posts