Gunboards Forums banner
1 - 2 of 2 Posts

·
Premium Member
4,185 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Im Felde, 13 Mai 1918
Sehr geehrter Fräulein,
Führ das mir von Ihnen zugesandte Kuchen Paketchen, welches sie mir im Auftrage Ihres lieben Bruders schickten, meinen allerherzlichsten Dank. Die Freude die mir dasselbe machte, können Sie sich liebes Fräulein garnicht vorstellen.
Denn wir hatten während Heinrichs Abwesenheit eine sehr schwere Aufgabe die ich mit Gottes Hilfe auch wiedermal überstand. Am 25. bis 2. waren wir am Kemmelberg. Am 10. kamen wir nun wieder in Stellung.
Dachte nun garnicht das Paketchen während unseren
Stellungs Tage zu bekommen. Da die Post sonst immer zurück bleibt. Da nun heute die Verpflegung nicht
wollte würde ich schon
.
Nun bekam ich zufällig das schöne Paketchen in die Hand gedrückt welches ich freudestrahlend und mit vielen Dank in Empfang nahm.
Ja liebes Fräulein nun können Sie sich wohl Alle die Freuden eines Feldgrauen vorstellen wenn Gott einen durch solch ein Zufalls Schicksal immer wieder aus der Not hilft. Hoffe doch mit Gottes Hilfe auch wieder hier heraus zu krauen.
Unse Stellunstage sind bis zum 18. will es dann nicht versäumen, mich bei Heinrich für den liebevollen Auftrag den er an Sie liebes Fräulein stellte und Sie denselben mit sehr liebevollen Hand ausführten, zu bedanken.
In der Hoffnung dass es Ihnen und Ihrem lieben Angehörigen noch recht gut geht, dasselbe bei mir der Fall ist und nochmals vielen Dank auch für die liebe Zeilen die Sie an mich richteten, mit den herzlichsten Grüssen aus dem Felde von unbekannten

Ihr O. Scholz (Schob?)

Könnte den Brief leider nicht eher abgeben als am 1. Feiertag. Soeben mich mit Heinrich gesprochen denn er ist gestern wieder bei uns eingetroffen. Nun nochmals herzliche Pfingstgrüsse mit Freuden.
O. Scholz (Schob?)

Eins hat er vergessen, wesenlich heute Mittag haben wir auch das grosse Paket schon schwer (?)genommen.
Liebe Grüsse, Euer Heinrich

In the field, 13th of May 1918.

Most Honorable Miss,
My most heartfelt thanks for the package containing the cake that you sent to me upon the request of your dear brother. You cannot begin to imagine, dearest lady, the joy it gave me. During Heinrich's absence we accomplished a difficult mission, which, with God's help, I once again survived. From the 25th to the 2nd we were on the Kemmelberg. On the 10th we returned back to our position [on the front lines]. I did not expect to receive a parcel during our days on the front lines, as the mail usually always remains behind. Since they did not want to bring our rations up today, I would have gone hungry. But by coincidence your wonderful package was pressed into my hands, which I accepted with beaming joy and many thanks.

Dearest lady, I hope you can picture the joy of this grunt as Providence, through this occurrence, has yet again delivered him from a terrible fate. With God's help I hope to be able to crawl out of here. We will be in this position until the 18th. I will not fail to thank Heinrich for the wonderful request that he made, and that you with your beloved hands have fulfilledOtherwise, I am doing fine, and I hope that all is well for you and your relatives. And once again a word of thanks for the dear lines you wrote me, with the most heartfelt greetings from an undisclosed location in the field,
Your friend,
O. Scholz.

I'm sorry that I could not send this letter until the holiday on the first. I also was able to speak with Heinrich, as he came to visit us again yesterday. Again I send you the most heartfelt wishes for a joyful Pentecost. O. Scholz.

He has forgotten to mention one thing: at noon today we got ahold of the large package. Loving greetings, your Heinrich.

Big commander
Gunboards.Com Silver Star Member

Belgium
967 Posts
Posted - 12/26/2006 : 8:50:05 PM Did read the letter, a few words unclear, will post it tommorow.
The writer took part in the assault of the "Kemmelberg", a very strategic hill at about 5 miles East from Mesen (Messines) in Flanders. This hill was taken after a night full of gasgrenades, the assault begun at 6 AM the 25th of April 1918 and the German Jäger were on top of it at 10.30 AM the same day. In fact they had driven out the British troops who were in this position from 1914 onwards til that day. The French have still a massgrave of 5,000 men nearby, fallen in the same battle. Belgian troops were sent overthere from Compiègne, France.

1 - 2 of 2 Posts