Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Geschrieben d(en) 25/5/17
Liebe Eltern u(nd) Schw(ester) Liese!
Habe wieder verschiedene Pakete von Euch erhalten: Käse, Butter, Kuchen und Honig. Vor alles vielen Dank.
Hoffentlich habt doch auch Ihr meine beiden Pakete erhalten. Unterjake(?) und 2 paar Strümpfe. Werde Euch auchmal in aller Kurze Bohnen schicken. Sind vieleicht bei Euch willkommen.
Denges(? not sure, think it's a familyname) Anna hab ich schon ein Paket davon geschickt.
Nun liebe Eltern habe Euch in letzter Zeit wenig geschrieben. Aber ich müsste entschuldigen, es geht mir wahrlich(?) jetzt genau so wie Euch, habe mer(mehr?) Arbeit wie sonst war. Aber ich denke doch dass Denges(?) Anna, Euch immer Auskunft giebt uber mein befinden.
Mir geht es ja bis jetzt Gott sei Dank immer noch ganz gut. Die Hitze ist bis jetzt auch noch zum aushalten, noch lange nicht so warm wie es voriges Jahr wer. (Have to skip the next sentence, due to the famous "Norwegian cut". I left a blanco and I forgive Madame BC).
...
Nun hoffe ich, dass auch Ihr noch gesund u(nd) munter seit.
Nun lebt wohl in der Hoffnung auf ein baldiges Wiedersehn.
Grüsst uns weiber(?) Frauen, Euer Sohn u(nd) Bruder, Fritz.

Written on the 25th of may 1917
Dear parents and sister Liese!
Have once again recieved different parcels from you: Cheese, butter, cakes and honey. Thank you for all of it.
Hopefully you have also recieved my two parcels. Unterjake (undercoat? or what?)and 2 pairs of socks.
I'll also send you beans shortly. I suppose they will be welcome by you.
I already sent a package of these (beans) to Anna.
Now, dear parents, I've written little to you lately. But I must exuse myself, it is truly with me as with you, I've got more work than ever.Though I think that Denges Anna keeps you informed about how I fare. I'm still fine, thank God. The heat has until now also been bearable, it has not been so warm lately as it was last year.
...
Now I hope that you are all well and merry. Live well in the hope of a reunion soon. Greetings to the girls and wommen, your son and brother Fritz.

1 - 2 of 2 Posts