Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
Receiver: Frau Anna Menges / z(u)m Adr(esse) Georg Menges 10 / Grossen-Linden / Kreis Giessen / Oberhessen.

Sender: Drag(oner) Magnus / Leib Esk(adron) Regiment Nr 24.

Geschrieben den 5/9/1918
Werte Frau Menges!
Heute an einem freien Mittag will ich mir nicht die Zeit entgehen lassen und dir wieder mal einige Zeilen schreiben.
Vor allem, wie geht es dir und was schreibt Heinrich, hoffentlich doch noch gut.
Kann von mir bis jetzt noch gutes berichten. Trotzdem es mich manchmal schlecht war.
Wass gebt es neues. Kommt E(r)(?) nun wieder oder nicht.
Ist nun mit Wilh.(a name?) nichts auch(?) so viel ich weiss. Ist ja eine feine Sache.
Was sagst du dazu. Mit Urlaub dauert(?) es vielleicht noch bis Weihnachten.
Sonst noch alles beim alten. Will nun schliessen mit werten Grüssen.
Ihr
Magnus.

Worthy Mrs. Menges:

As I have noontime free today, I will not let the chance to write you a few lines pass me by. First of all, how are you and what does Heinrich write to you? Hopefully everything is still fine. I can report that everything is still going well for me, in spite of the fact that I have been ill occasionally. What's new? Is he coming now or not? (
speaking no doubt about the repatriation of her POW husband...) Wilhelm is still doing well, so far as I know. It's certainly a fine mess. What do you think about it? It might be Christmas before I get any leave. Otherwise, everything is still the same. Will close now with respectful greetings.
Yours,
Magnus.

1 - 2 of 2 Posts