Gunboards Forums banner
1 - 2 of 2 Posts

·
Premium Member
4,185 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Receiver: Frau Anna Mengens(sic) / Grossenlinden / Obergasse N° 10 / b(ei) Giessen in Hessen
Strange that the sender makes an error in the familyname.

Sender: Kraftfahrer Fritz Schmidt / Kartestelle(??) 3 / Deutsche Feldpost Nr. 227

Geschrieben d(en) 2/11/17
Liebe Schwester Anna!
Deinen lieben Brief erhalten. Vielen Dank. Freud mich natürlich sehr, wenn Ihr alle noch gesund seit.
Der elende Krieg wird ja auch bald ein Ende haben. Wenn nur die Sache mit Russland jetzt zum klappen kommt. Unser westlichen Gegner kommen dann schon ganz von selbst.
Ich hoffe dass noch vor Weihnachten mit den Russen Schluss wird. Nun das wäre ja auch das schönste Weihnachtsgeschenk.
Gebe Gott dass es war wird, denn das Elend ist jetzt doch schon zu gross.
Gesund bin ich noch, hoffe dasselbe auch von dir und Euch Allen, und seit alle recht herzlich gegrüsst von deinem
Br(uder) Fritz.
Left margin: Gruss an Karl Faber.

Driver Fritz Schmidt / Mapplace (?) 3 / German Feldpost number 227

Written on the 2nd of november 1917

Dear sister Anna!
I've got your dear letter. Thanks a lot. I was, of course, very happy that you are all well.
The dreadful war will also soon come to an end. If only this thing with Russia now can be concluded. Our western enemies will then come all by themselves.
(Meaning they will have to give up.)
I hope that the Russians will be beaten by christmas. Now that would be the most beautiful christmas gift. I hope God will let this happen, because this calamity is now much too great.
I'm still healthy, hope the same goes for you too and all of you, and I send you all heartfelt greetings from your brother Fritz

Left margin: Greetings to Karl Faber.

1 - 2 of 2 Posts