Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
24 / 8 / 15
Liebe Schwester Anna,
Ich habe zwei Pakete und eine Karte von dir erhalten, sage dir besten dank. L(iebe) Sch(wester) wir sind jetzt schon weit in Russland
eingefuehrt schon 100 km hinter Warschau.
Hier geht es immer
haltsam vorwärts. Wann es so weiter geht dann hauen wir den Russ bis nach Sibirien rein. Hoffentlich macht der Russe bald schluss dann werden wir auch mit unser Feinden im Westen fertig. Nun wir hoffen das beste. Hoffentlich schreibt den Heinrich noch gut. Auch nehme ich an dass es dir und deinen kleinen Hanschen(?) noch gut geht.Auch mir geht es bis jetzt Gott sei dank noch ganz gut.
Dann grüsst dich tausendmal dein Bruder Fritz.
Left margin:
Gruss an deine Schwägereltern & Schwägerin.

Driver Fritz Schmid
First Ambulance detachment of the the XI Armee

August 24th 1915

Dear Sister Anna:

I have received two packages and one card from you, and send you my best thanks. Dear Sister, we are now already well established in Russia, already 100 km past Warsaw. We are always moving inexorably forward. If this continues then we will knock the Russian all the way back to Siberia. Hopefully the Russians will soon call it quits and then we can go finish off our enemies in the west. For now we will hope for the best. Hopefully Heinrich is still a good correspondent. I also assume that you and little Hansie are doing well. I'm also doing very well so far, thank God.
Sending you a thousand greetings,
Your Brother,
Fritz

P.S.

Greetings to your mother- and father-in-law, and your sister-in-law.

1 - 2 of 2 Posts