Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
Receiver: Frau Rosalie Bochröder / Ohrdruf Tür(ingen) / Marktstr(asse) 18

Sender: Ers(atz) Res(ervist) Bochröder / 5. L(an)dst(urm) Inf(anterie) Bat(a)l(lion) / Gotha(?) (XI 33) 4. Komp(anie) /
z(ur) Z(ei)t Warschau
(Not sure at all about "Gotha", I know it's a region in Germany were the roots are of the Belgian royal family (von Sachsen Coburg Gotha), I really wonder if I am right, anybody knows?)

Warschau d(en) 26/5/1916
Mein liebes Roselchen!
Deinen lieben Brief N° 72 heute morgen erhalten, habe mich sehr daruber gefreut und sage dir vielen Dank dafür. Um den Hefen Kuchen (yeast cake) brauchst du dir kaum Kummer zu machen, dass derselbige hart wird, der wird schon gegessen, ich bin nicht mehr so verwichet.
Jetzt bin ich wieder auf Elektrizitätswache, musste noch im letzten Augenblick einspringen da ein Kamerad 3 Tage h...tfrüh(?) bekommen hat und muss sie gleich abmachen.
Wie geht es unseren Walter macht er wieder besser oder hat er immer noch der schlimme Husten, ich will hoffen dass er bald wieder wohlauf ist.
Wie geht es dir und den Eltern, Else und Walter, mir geht es soweit noch gut, was ich von Euch Allen auch hoffe.
In der Hoffnung, dass es Euch gut geht grüsst Euch Alle herzlich Euer Karl.

Receiver: Frau Rosalie Bochröder / Ohrdruf Tür(ingen) / Marktstr(asse) 18

Sender: Ers(atz) Res(ervist) Bochröder / 5. L(an)dst(urm) Inf(anterie) Bat(a)l(lion) / Gotha(?) (XI 33) 4. Komp(anie) /
at this time in Warsaw

Warsaw the 26th of may 1916
My dear Roselchen!
I recieved your dear letter number 72 this morning, I enjoyed it very much and thank you for it. You don't need to worry about the yeast cake, though it gets hard, it gets eaten, I'm not so fussy anymore. At the moment I'm once again on Electricity watch
(Standing watch over installations or machinery, or working on keeping the supply of electricity running? I can't tell.), as a comrade has got three days of
(tried to read it, but can't make it out either.)
and I fill in for him. How is our Walter, is he getting better or does he still have that bad cough, I will hope that he is well already. How are you and the Parents, Else and Walter? I'm still fine, and I hope you all are too. In the hope that all is well with you Your Karl sends heartfelt greetings.

1 - 2 of 2 Posts