Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
It's a letter from Walter, the brother-in-law of Mrs Rosalie Bochröder. A fine Christmasletter as an answer to a received package.

Receiver: Feldpost / Frau Bochröder / Ohrdruf Thüringen / Marktstrasse 18.

Sender: Soldat Walter Bierich / B.I.R. 133. / 11. Komp. /Russland
(I can't read the two 180° words, maybe: "Feldpost 741"??)

Weihnachten 1915 / Russland
Liebe Rosalie, lieber Carl!
Dein Liebes Paket zu Weihnachten hat mich gestern erreicht, also gerade am Heiligen-Abend wozu Du l(iebe) Rosalie es bedacht hast. Ich habe mich sehr darüber gefreut und sage ich Dir meinen besten Dank dafür.
Hoffentlich habt Ihr Alle die Feiertage der Zeit
gut erlebt.
Hoffentlich habt Ihr doch einen Baum (Christmastree) gehabt, schon wegen den kleinen Walter. Er weiss doch von alldem schrecklichen Kriege noch nicht.
Ehe Euch diese Zeilen kriegen ist vielleicht das neue Jahr schon da und so wünsche ich Euch an(?) allem dass es Euch im neuen Jahr recht gut gehen möge. Möge der Kleine weiter zu deine Freude heranwachsen. Hoffentlich bleibt es Carl auch ergönnt in der l(ieber) Heimat zu bleiben und möge der Krieg bald seine Ende zugehen.
Dies hoffent, grüsst dich, sowie Carl & den Kleinen herzlich Euer Schwager Walter.

Receiver: Feldpost / Mrs Bochröder / Ohrdruf Thüringen / Marktstrasse 18.

Sender: Soldat Walter Bierich / B.I.R. 133. / 11. Komp. /Russland
Feldpost 741(?)

Christmas 1915 / Russia
Dear Rosalie, Dear Carl!
Your dear christmas parcel reached me yesterday, even on Christmas day as you dear Rosalie had intended it.
It gave me great joy and I thank you in the most heartfelt manner.
I hope you have had a good time celebrating all the holidays of this time. I also hope you had a christmas tree, especially for the little Walter. He still knows nothing of all this terrible war.
Before you get these lines I suppose it will be the new year already, and so I most of all wish that all will be well for you in the new year. May the little one grow up to your delight. I also hope Carl will be given the chance to stay in his dear country
(i.e. not go to war), and may the war soon come to an end.
Hoping this, I greet you, also Carl and the little one, heartfelt.
Your brother in law Walter.

1 - 2 of 2 Posts