Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
Lobuc
February 17, 1918

Mein lieber freund Heinrich!

Herz. Dank fuer deine Zeilen vom 3.2.18. Freute mich sehr, wieder mal etwas von dir zu hoeren. Deinem Wunsche entsprechend habe ich dir nun ein Kistchen Bohnen abgeschickt. Dabei eine kleine flasche Schnaps und eine kl(eine) Fl[asche] Wein. Fuer Probe unsere taeglichen Getraenkes Schnaps haelt sich ja, aber ob der Wein nicht verderbt bis zur Ankunft weis ich selber nicht. Euer Sitzungen abends dauern wohl trotz der verkurzten Polizei-stunde desto laenger. Wenn ich da zu Hause waere, und abends immer mitgehen wollte, koenntest du von Schwaegerin etwas hoeren.

Du meinst nun, eine Schachtel Zigarretten fuer eine Kiste Bohnen sei zu wening. Ich bin ja auch von zwei Schachteln nicht abgeneigt. Selb weisst du ganz genau, zumal Zigarretten hier ein rarer Artikel ist. Sonst noch alles tipp topp(meaning: all is as good as can be).

Empfange zum Schlusse, nebst Vater und Geschwister noch recht herz(liche) Gruesse von Deinem l(ie)b(en) Fr(eund) Neumann(?)(Hermann?)

Lobuc, February 17, 1918
My dear friend Heinrich!
Many thanks for your lines of February 3, 1918. I was happy to hear some more from you again. According to your wishes, I have now sent you a small case of beans. Included therein are a small bottle of Schnapps and a liter bottle of wine for you. As a sample of our daily drink, the schnapps will do, but whether the wine will suffice on arrival to debauch you I myself do not know. Your evening sessions are continuing ever longer, in spite of the earlier closing time. If I were there at home, and always wanted to go out with you every night, then you would hear about it from your sister-in-law.
You tell me now that a carton of cigarettes is too little a price to ask for a case of beans. I'm inclined to think that even two cartons is too cheap a price. I don't need to tell you that, even though cigarettes are a scarce commodity around here. Other than that, everything else is tip top. Time to close, again give [your] Father and siblings the warmest greetings from,
your dear friend,
Hermann.

1 - 2 of 2 Posts