Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1
Sender:
San. Sold. Albert Hanke (Hanks?)
Ers. Batt. R. 7 R. 116, 3. Komp.

Receiver: Unsern Heinrich.

Friedberg, den 20. März 1917.
Lieber Freund Heinrich!
Deinen Brief vom 16.III erhalten. Es hat mir Leid getan, dass ich nicht zu Hause sein konnte am vorigen Sonntag. Seid Ihr zum Abendmahl gegangen? Hoffentlich werde ich gelegentlich Ernst Kerr(?) noch einmal treffen, eher er wieder ins Feld kommt.
Ob ich Sonntag nach Hause fahren, weiss ich noch nicht, denn jeder muss seinen Grund angeben, wenn er in Urlaub führt
. Hoffentlich geht es doch, wenn nicht, dann warte ich bis Ostern. Ich gedenke Ostern 7 Tage nach Hause zu kommen. Hoffentlich bist du dann auch zu Hause, und wir können uns wieder mal einige Tage ausbummeln, denn das ist doch schöner als wenn man dauernd in der Zwangjake steckt.
Es freut mich dass du die Hessische Tapferkeitsmedaille bekommen hast, und ich gratuliere dir herzlich dazu.
Es grüsst dich herzlich auf ein baldiges und gesundes Wiedersehen,
dein Feund Albert.

Adresse von meiner Kleinen(?) ist
(Name???)
Vollnkirchen / Kreis Wetzlar.

Medic Albert Hankel
Ers. Battailon R7 R116 3 Kompany
Friedberg in Hesse

Friedberg, March 20th 1917

Dear Friend Heinrich:

Your letter from March 16th received. I'm sorry that I was unable to make it home last Sunday. Were you able to go to supper? Hopefully I will have the opportunity to get together with Ernst Kerr once more before he goes back to the front. Whether I can drive home this Sunday I still don't know, as everyone has to justify his reasons for wanting to take leave.

Hopefully it will work out, but if not, then I will wait until Easter. I anticipate being able to come home for 7 days at Easter. I hope you will also be at home at that time, so that we can hang out together for a few days, since that would certainly be nicer than being under continual rigid military discipline [ literally: "in the straightjacket" ].

I'm happy to hear that you were awarded the Hessian Medal for Valor, and I extend my sincerest congratulations to you. Sending you the most heartfelt wishes for a prompt and healthy reunion,

Your friend,
Albert

The address of my little one [presumably:girlfriend] is:
Fraeulein Luisa Rehorn
Vollnkirchen/ Kreis Wetzlar

1 - 2 of 2 Posts