Gunboards Forums banner

1 - 2 of 2 Posts

·
Super Moderator
4,185 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Sender plus part of text:
Gefr(eiter) Schulte / Zivil (Mil.??) Laz(arett) Augenherlanstal(? something to do with the eyes??)
Res. Laz(arett) I. / Wiesbaden
Small text under the address:
Ich habe bis zum 7. Juli Urlaub, bin am 7.Juli Mittags 12.20 Uhr in Giessen, du kannst mir zuschreiben nach Paderborn, Westf(alen).
H...mauer(?) 55

Receiver:
Pionier Heinrich Faber / z(ur) Z(ei)t Grossen-Linden bei Giessen (Hessen).

Wiesbaden,den 22. Juni 1917
Lieber Freund,
Habe deinen Brief von 14. Juni erhalten, bist also immer noch nicht frei von den Preussen,
aber offentlich bald.

Ich fahre heute 14 Tage in Urlaub nach Paderborn, ich komme über Giessen. Auf meiner Rückfahrt können wir uns ja mal in Giessen treffen, ich steige dan in Giessen aus und fahre dann einen oder zwei Zuge später wieder weiter.
Den Tag schreibe ich dir noch, es (5 x
= no meaning to me for now).

Sobald ich zurück komme, werde ich operiert es wird ja auch Zeit, das ich so langsam wieder hergestellt werde. Hoffentlich geht es dir noch gut.
Hiermit will ich für heute schliessen und verbleibe mit den besten Grüssen, dein Freund Franz Schulte.

Sender: Private Schulte
Military Hospital Opthalmology Ward.
Reserve Military Hospital I
Wiesbaden
I have leave until the 7th of July, and will be in Giessen on the 7th of July at 12:20PM. You can write to me in Paderborn in Westfalia Heiersmauer No. 55

To: Pioneer Heinrich Faber
On leave at Grossen-Linden near Giessen (Hesse)

Wiesbaden, the 22 June, 1917

Dear Friend:
I received your letter of the 14th of June; so you are not yet out of the army, [ literally, "free of the Prussians" ] well it appears you soon will be. I will travel today to Paderborn for 14 days of leave, and will be connecting in Giessen. On my return trip we could meet in Giessen, as I could layover, and then continue my travel one or two trains later. I'll write you again with the exact day, unless you won't be able to make it.
As soon as I return, I will undergo surgery. It's about time, as I my recovery has been very slow. Hopefully all is well with you. I will close for today and I remain, sending you the best greetings,
Your Friend,
Franz Schulte

1 - 2 of 2 Posts